Direktlänk till inlägg 31 oktober 2016

Ölvantar!

Av Caroline Olsson - 31 oktober 2016 15:00

Ölvantar


Pris: 350kr/par

Inkl frakt: 375kr/par


För beställning: mailauppgifterna till tjolahopp84@gmail.com

Leveranstid: 1-2v






       



Historien bakom:

Detta tyckte jag var lite skoj!


Mönstret är på norska, så jag fick försöka mig på en liten översättning...


Ofta är det ju så, att mönster är på engelska, danska, norska eller något annat.


Det tar ju lite tid i början, men har man bara vant sig så går det snart som en dans   




Vantarna gjorde jag till pappas födelsedag, men så fort jag publicerat bilden på något forum började beställningarna droppa in och jag har nog gjort 10-15 par under ett par veckors tid!




Första bilden är innan botten på själva ölfickan är tillverkad, men jag kom ganska snabbt på att det var lika bra att sticka dit den också! Annars slinker burken igenom nästan lika lätt som om man håller med ett par vanliga vantar    


#Ölvantar #Öl #Vantar #Stickade #Stickat #Handarbete

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 30 oktober 2016 15:00

Pris: 380kr/parInkl: frakt 405kr Såhär när julen börjar nalkas måste man ju göra grytlappar med julmotiv!   Får väl se om jag hinner klart med något extra par att ta med på julmarknaden i Degeberga den 19 november...     För beställning: Tä...

Av Caroline Olsson - 23 juli 2016 15:00

Namnmössa - Mössa med namn eller text    Pris: 270kr Inkl frakt: 305kr   För beställning: Tänk ut vilka färger du vill ha, samt vilken text eller namn du vill ha. Maila uppgifterna till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid 1v     ...

Av Caroline Olsson - 1 juni 2016 21:45


Namnmössa - Mössa med namn eller text    Pris:          270kr   Inkl. frakt: 305kr   För beställning: Tänk ut vilka färger du vill ha, samt vilken text eller namn du vill ha. Maila uppgifterna till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid 1...

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 14:45


Pris: 350kr/setInkl frakt: 375kr/set För beställning: Mät huvudomkrets och händer/handleders omkrets.   Maila till tjolahopp84@gmail.com   Leveranstid: 2v Någon vecka innan jul hittade jag dethär söta garnet och var helt enkelt t...

Av Caroline Olsson - 21 oktober 2015 22:30

200kr/par   För beställning: maila till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid: 1v         Historien bakom: När Martina undrade om jag kunde sticka ett par yogasockor åt hennes kollega stod jag helt undrandes... Vad sören är det för någ...

Ovido - Quiz & Flashcards