Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Tofflor med mönster

Av Caroline Olsson - 5 oktober 2015 22:00

150kr/par


För beställning: maila till tjolahopp84@gmail.com

Leveranstid: 1v


 

Historien bakom:

Ja, jisses...
Det är inte allt som går som man tänkt sig!


Jag hittade mönstret till dessa i en annan färg, men tyckte att de skulle bli söta i rosa mönster och vit  bakgrund.

Jodå, söta blev de nog, men ojoj.... Vilken felaktig storleksbeskrivning!
Jag valde att göra strl 36-38 eftersom min skostorlek är 36-37.


När ena tofflan var klar fick jag med nöd och näppe på den efter idogt tänjande... Ajaj då...

What to do??
Jag har en kollega som råkar ha en dotter med skostorlek 35 och som faktiskt gillar rosa också.

Sagt & gjort - Alice fick dem!

Ibland är det bra att någon vill ha det man provstickar också, för det är inte alltid det går enligt plan...   


#Tofflor #Innetofflor #Sockor #Rosa #Stickade #Stickat

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 oktober 2016 15:00

Ölvantar   Pris: 350kr/par Inkl frakt: 375kr/par   För beställning: mailauppgifterna till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid: 1-2v         Historien bakom: Detta tyckte jag var lite skoj!   Mönstret är på norska, s...

Av Caroline Olsson - 30 oktober 2016 15:00

Pris: 380kr/parInkl: frakt 405kr Såhär när julen börjar nalkas måste man ju göra grytlappar med julmotiv!   Får väl se om jag hinner klart med något extra par att ta med på julmarknaden i Degeberga den 19 november...     För beställning: Tä...

Av Caroline Olsson - 23 juli 2016 15:00

Namnmössa - Mössa med namn eller text    Pris: 270kr Inkl frakt: 305kr   För beställning: Tänk ut vilka färger du vill ha, samt vilken text eller namn du vill ha. Maila uppgifterna till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid 1v     ...

Av Caroline Olsson - 1 juni 2016 21:45


Namnmössa - Mössa med namn eller text    Pris:          270kr   Inkl. frakt: 305kr   För beställning: Tänk ut vilka färger du vill ha, samt vilken text eller namn du vill ha. Maila uppgifterna till tjolahopp84@gmail.com Leveranstid 1...

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 14:45


Pris: 350kr/setInkl frakt: 375kr/set För beställning: Mät huvudomkrets och händer/handleders omkrets.   Maila till tjolahopp84@gmail.com   Leveranstid: 2v Någon vecka innan jul hittade jag dethär söta garnet och var helt enkelt t...

Skapa flashcards