Alla inlägg under mars 2015

Av Caroline Olsson - 27 mars 2015 08:30

Jag har aldrig haft något direkt lager, utan endast tillverkat på beställning.

Dock bjöd julledigheten på många sena kvällar med olika projekt i händerna och alltså har jag en del saker som kan skickas samma dag de beställs    Visserligen tänkte jag ha ett litet lager att ta med på marknader och annat, men det borde komma fler lugna perioder och då blir det säkert fler saker!


Beställning sker som vanligt med kommentar till detta inlägg eller e-post till tjolahopp84@gmail.com

Självklart kan du beställa något av detta i annan färg eller storlek också, men då postas de inte samma dag   


Detta finns just nu:

       

Mössa med fläta i rödmelerat garn. OBS! Mössan på bilden är såld. Den som finns på lager är likadan, men utan tofs. Välj själv om du vill ha garntofs eller pälstofs.
Strl M (huvudomkrets 50-58, passar 54cm bäst)
Pris 200kr med garntofs i valfri färg, 250kr med pälstofs OBS! Fuskpäls finns i vitt som på bilden.

Inkl frakt 225/275kr


  

Handledsvärmare i regnbågens alla färger.
Strl L
Pris per par: 100kr
Inkl frakt:     125kr





Handledsvärmare i rött, glittrigt garn med vitt hjärta

Strl M
Pris per par:100kr
Inkl frakt:    125kr


Handledsvärmare med fläta

Strl M
Pris per par:100kr
Inkl frakt:    125kr



Handledsvärmare i orange/grön

Strl S
Pris per par: 100kr
Inkl frakt:     125kr


    

     


Av Caroline Olsson - 8 mars 2015 11:45


Kattkofta


350kr


För beställning: Mät din katt/hund från frambenen och bak, bröstet runt om och hur stora ärmhålen behöver vara.

Tänk ut färg/färger som skulle passa.


Mailauppgifterna till tjolahopp84@gmail.com

Leveranstid: 2v

           


Historien bakom:

En stackars kissekatt som bor hos min kollega har eller har haft allergi. Naken är han iaf på halva sidan, men vem vet om det blivit en ful vana att plocka av sig pälsen? Om han får på sig ett täcke kommer han inte åt att plocka, så i ett försök att bryta ovanan har jag fått beställning på en kattkofta   

Denna kofta kunde jag ju inte gärna prova själv, så jag hittad ett lämpligt offer i form av min gullefjun, Bailey   

Han ser kanske inte helt nöjd ut, men å andra sidan lät han den sitta tills jag tog av den.

Min Bailey är helt enkelt bäst   


Fast han är ganska luden (och möjligtvis har han ett hekto eller så för mycket på sin gosiga kropp), så koftan var lite liten till honom och en del ludd sticker ut mellan knapparna   

Men vad gör väl det? Skulle mest prova så att inte knapphålen blev för stora eller så. Funkade utmärkt!

    

Katten som ska ha den är svart, så jag tänkte att något mörkt skulle vara bra... Om färgen inte sticker ut så mycket från hans egen päls kanske han inte tänker på den så ofta och låter den sitta   

Ja, vi får se hur det går, men jag skulle gärna göra fler, nu när jag har kladdat lite i mönstret så att jag vet hur man ska göra   


Mönstret är taget från boken "Sticka till din hund" av Anna Tillman. Lite modifikation fick det allt bli, för en katt är ju aningen mindre än en hund   


Här kan man köpa boken

http://www.bokus.com/bok/9789127357365/sticka-till-din-hund/

Ovido - Quiz & Flashcards