Alla inlägg under januari 2015

Av Caroline Olsson - 2 januari 2015 17:00

20kr/plagg



För beställning: maila till tjolahopp84@gmail.com


Leveranstid: 1v


   


Historien bakom:

Att sticka till Katis är alltid roligt, hon ger så fria tyglar.

Ibland kan det dock bli lite jobbigt med alltför mycket frihet... Jag vill ju att den som beställer något ska bli nöjd, och har ju ingen aning om hur våra smaker matchar...

Nu hade hon iallafall en vän som sett dockkläderna jag stickade till hennes barnbarn för ett tag sedan, och nu ville vännen ha lite barbiekläder till sitt lilla barnbarn.


Än en gång blev det fria tyglar "Gör lite vad du känner för. Någon klänning, någon tröja, ett par byxor, vad vet jag?"

Hmmm....

Jag gjorde ett par hyfsat neutrala plagg, byxor och tröja, och sen spexade jag till det lite med fluffjackan och en rosa klänning.

Klänningen missade jag dock att fota... Lite synd, för den blev jättesöt!

Aja, det gick hem & barnbarnet blev nöjt   

Ovido - Quiz & Flashcards