Alla inlägg under juni 2014

Av Caroline Olsson - 15 juni 2014 11:45

Torgvantar


Pris:          180kr/par

Inkl. frakt: 205kr


För beställning:  Mät tjockleken på din arm och hur lång du vill ha den från handleden mot armbågen. Ungefärlig tjocklek på tummen kan också vara bra att veta så att de sitter så bra som möjligt på just dig.

Tänk ut vilken/vilka färger eller mönster du vill ha

Maila uppgifterna till tjolahopp84@gmail.com

Leveranstid: 1v


                       



                



 

Historien bakom:

Det började med att en kollega som alltid fryser om händerna fick reda på
att jag kunde sticka.

En annan kollega som numera slutat här hade gjort ett par till henne,
men hon vägrade att sticka i svart garn   

Niemas problemas, lovade jag, och kom sen på att jag har ju inget mönster   

Ahh, det finns säkert på google!... trodde jag... 
Jag googlade och hittade bara en massa mönster till strumpstickor som jag
inte kände för att greja med...

Så till sist fick jag hitta på ett eget istället.
Jag menar, hur svårt kan det vara? Tummens ökning kan man flytta så...
också kanske man kan sticka över det så... och sen kan man väl bara sy lite så........


Jodå, det gick finemang! 


Sen kom en annan kollega och ville ha blåa, fast helfärgat är ju lite tråkigt
så jag hittade ett melerat garn. 


Sen skojade en annan kollega om att hon skulle vilja ha med elefanter på.

Skoja aldrig med en stickgalning, det säger jag bara.   

Spänd inför nya utmaningen snickrade jag ihop ett mönster från en bild jag hittat,
och hon blev superglad! 


Av lite restgarner gjorde jag ett par orange/gröna.

Inte min favvofärg kanske, men jag tänkte skänka saker gjorda på restgarner
till härbärget eller stadsmissionen eller varför inte dela ut dem själv till frusna stackare
som spenderar dagens flesta timmar utomhus, och då kanske det kvittar
om färgerna inte är de snoffsigaste?


Torgvantar är roliga att göra.

Det går fort och dessutom är jag riktigt nöjd med mitt egenkomponerade mönster   

Skapa flashcards